Oktober rust



Jeg skrev en gang noe om at jeg liker å gå.

Jeg gjør det. Jeg liker best å gå om natta eller grytidlig på morgenen. Det kan være monotonien. Eller stillheten. Følelsen av å være for seg selv i omgivelser som vanligvis er fylt av mennesker og kjøretøyer. Mennesker I kjøretøyer.
Jeg liker siddisen best når han sover.
Da slipper jeg å forholde meg til ham.

For siddisen er den nye bergenseren, tror jeg.

Det er oljå sin feil.

Jeg har nesten ingen siddisvenner. Alle mine venner kommer fra småsteder innover i fyfylke.

Og i dag kom vinteren. Som vanlig før vi hadde fått lagt om til vinterdekk.

Og da jeg googllet 'danseband', kom jeg over et bilde av et norskpakistansk band som het 'Svartingarna'.

Det er kanskje det morsomste bandnavnet jeg har hørt.

Kommentarer

MM sa…
(Hmmm, jeg vet ikke helt hva en siddis er...)
paaskeharen sa…
Stavangerbaserte, rike, høylydte, høyrevridde, selvgode.
MM sa…
Å, dem...

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta