Ilovesigvartdagsland

Rållserau har masse humor.
Påskeharen har dårlig teknisk innsikt og generelt lite tålmodighet når det gjelder å sette seg inn i tekniske finesser ved. Ja, foreksempel edb-maskiner og denslags nymotens ting.

Da jeg kjøpte min nåværende datamaskin for et par år siden - før rållsings mistet den ned ei trapp på jobb - knotet jeg meg til å lage et passord som var småsatanisk i kantene. Det fungerte helt fint fram til svigermor skulle disponere maskinen og Rållsings fikk panikk ved tanken på at hennes mor skulle skrive faenihelvetesatan for å logge seg på. Derfor opprettet Rållsings en ny konto.

Senere har hun også forandret passordet på MIN konto. Flere ganger. Og hun VET at det første passordet hun opprettet : Ilovebørudgjengen skapte mer enn litt irritasjon hos undertegnede. Hver gang jeg logget meg på. Ikke fant jeg ut av hvordan jeg skulle endre det heller. Uten at jeg prøvde så veldig hardt. Senere strammet hun til et hakk og endret det igjen. Ilovesigvartdagsland. Takk for den.

Eg ska trega deg igjen.

Kommentarer

Bergljot sa…
He he;-) Jeg hadde bollemus som passord i en periode. Og det la jeg inn helt selv. Etterhvert ble det så stigmatiserende, følte jeg, at jeg så meg nødt til å endre det. Helt selv. Hvis du trenger hjelp med edb-en kan du forresten ringe meg. Jeg er bedre enn mitt rykte.
Haha, fantastisk!
Anonym sa…
Jeg har jo endret det til 'pylsa'! Det er jo koselig, det vel?
paaskeharen sa…
Jojo. og lett. Datasikkerhet - se der har du oss, vettu.
Anonym sa…
Jeg trodde forresten ikke at du syntes det var noe morsomt? Har ikke akkurat sett deg le av det, for å si det sånn...;)
Anonym sa…
Kollegaen min trudde det skulle ordna seg til det beste, uten at hans plettfrie renomé skulle bli besudla med griseord - ein gong han hadde fuck up's på maskinen. Han nekta hardnakka å hugse ein einaste bokstav i passordet. Derfor fekk han ny påloggings info gjennom ein av fellespostkassane våre: "Hei XXX! Ditt nye passord er valgfritt. Logg inn med gammelt passord NAZIHORE og legg inn nytt passord." Dumt for XXX og ganske kjekt for oss:-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta