Ja til økning av kringkastningsavgiften

Som jeg så ofte har skrytt av tidligere: Jeg har ikke fjernsyn.
Vi. Vi har ikke fjernsyn.
Jeg datt av hifi-karusellen på nittitallet, så mine elskede Bowes&Wilkins høyttalere vansmekter i kjellerboden sammen med en blytung Denon forsterker og en NAD cd-spiller.
De får ikke bo i stua.

Det manglende fjernsynet blir kompensert for - rikelig kompensert for - i form av lowfi fjernsyn på bærbar EDB-maskin.

Vi er flittige brukere av NRK nett-tv og Netflix, men er pr Januar 2013 skånet for kommersielt drit i form av Grine-danse-realitybonanza med fæl reklame imellom.

Vi betaler ikke lisens, for det må vi ikke. Jeg har alltid likt enerkå, men nesten aldri betalt lisens, men nå ser jeg at herr statens vurderer lisens på alskens andre dupeditter også.

Hvis så blir saken må vi vel. Før - da vi hadde farge TV - og heller ikke betalte lisens - pleide jeg å erte arbeidskollegaene mine med at jeg var for lisens - og at den kunne økes - men bare for dem, og ikke for meg.

Jeg ER for. Nrk ruler. Bortsett fra da de solgte rettighetene til VM i fotball for å få råd til å arrangere gran pri. Det var ei skrape i lakken. det er ikke fint å få Arne Scheie til å grine. Mannen er en legende.

Så vil jeg gi en smekk på pungen til TV2 for det meningsløse programmet 'Hver gang vi møtes' (riktignok har jeg aldri sett det, og skal ihvertfall aldri se det heller, men for noe møl.

Det er halvgode artister som tygger drøv på andre halvgode artisters halvgode låter, og ifølge rapportene er det sjelden hverken et øye eller sete tørt mens det pågår.

Og Ole Paus får ALLE til å grine. Det er iogforseg et bevis på at den norske lytteren er ute av stand til å forstå tekster på engelsk.

Paus forstår tekst.
Paus er formidler.
Men visste dere ikke det fra før?

Hørte den ene versjonen på radio heromdagen. Uten grining.
Fint.

Kommentarer

Valdeheim tipptopp sa…
Krinkastingsavgiften er den einaste avgiften som eg er livredd for å ikkje få betala. Tenk deg ennå ein kanal med reklamedrit - der adle har P4 stemmar, som er ein blanding av frenetisk og uralistisk glad. Nei, takkar meg te gamle krinken som har debattprogram om piggdekk halva året. Dei siste seks månadene blir brukt til debattar som skulle vært tatt når piggdekk debattane raste på det versta.....Eg er glad i dei, uansett.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta