Kjøttlim

Det er 16 år siden forrige EU-kamp.

For de fleste av mine lesere er det unødvendig å opplyse om hvilken side jeg sto på, men ifall det skulle komme noen slengere fra søster Bergljots mammablogg så kan jeg røpe at jeg var på Nei-siden.

Jeg var overbevist på den tiden om at ideen om medlemskap i en europeisk union ikke gagnet et søkkrikt og skrint befolket land som norge.

Det var det flere enn meg som mente og selv om jeg ikke var veldig kry av argumentasjonen til en del av mine meningsfeller, så var det deilig å være på den seirende siden.

På en dag som i dag, med Grekenland på kanten av stupet kan det være fristende å si :'hva var det jeg sa'. Men jeg har aldri sagt det. Jeg har aldri vært særlig opptatt av Gresk økonomi.

Når det er sagt kunne nok de fleste av oss fint levd som medlemmer av EU uten å merke den store forskjellen.

Vi i Norge er nemlig flinkere enn alle EU- landene til å føye oss etter regler og direktiver vedtatt i Brüssel.

Det siste produktet vi er pålagt å tillate er kjøttlim. Umiddelbart får jeg bilder i hodet av små asiater som sitter med en tube karlsons-kjøttlim og lager indrefilet av biffsnadderet.

Dessuten er kjöttlim et supert navn for et pønkeband.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta