Welcome to the jungle

Det var bare såvidt at røyken hadde lagt seg etter helgens festivitas før enda en merkedag kom.
Vi har lest mye bøker om barnehagen for ungene og snakket om det som snart skulle skje.
Men Ingrid har nok ant at det var noe muffens med hele konseptet. Noe vi ikke hadde sagt. INGRID OG ENDRE SKA I BARNEHAGEN, kunne vi si, DER E DET MANGE ONGAR, OG MASSE LEKER, OG RUTSJEBANE (ingrid liker rutsjebaner) og da ville veslejenta umiddelbart svare: MAMMA? Joda. Klart Mamma skulle være med en stund. BEBE? JA, KANSKJE BESTEFAR SKAL HENTE DERE NOEN GANGER.

Saken er jo den at vi aldri har gått fra dem før. Vi har aldri overlatt dem til noen andre (da regner jeg ikke rållså sine foreldre under kategorien 'andre'). I to år har vi dullet og degget og kjeftet og ledd og grått og bekymret oss og sunget og danset og lekt og vært tilstede i livene deres. Men nå skal de overlates til noen andre. Bare noen få timer til dagen i fire dager i uka, men likevel.
Det har gått veldig fint til nå, det er verdens mykeste overgang, med bare noen få unger om gangen. Selv har jeg vært med én dag, men siden rållså ikke har begynt å jobbe enda så har hun god tid. Og det er hun som får løsrivelsen inn på kroppen. Det viktigste for meg er at de blir SETT. At de får trøst og nærhet når de er lei seg. Og at de ikke blir invadert av Jesus.

Kommentarer

Bergljot sa…
Det går helste godt, ska du sjå. Gi dem ei uke - så hyler de når dere kommer for å hente dem fordi de ikke vil hjem...
Anonym sa…
Ang. det siste punktet, uttalte Erle dette ved spisebordet i dag: Synga mal-o-gul! (Velsign vår mat o Gud.)
søstra mi trodde jesus var han som gikk til seters for å gjøre seg feit.
det er vel ingen fortolkning lumre&lamre står i fare for å lære seg.
Janet sa…
Åja... De synger for maten der ja. Gjør de det i alle barnehager?
Kjenner jeg han min rett, så skal vel han ned for å danse han da. Jaja. De om det.
paaskeharen sa…
Nå, DER har du et eventyr jeg kunne tenke meg å høre.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta