Påskeharens røde hjørne

I dag er det endelig avspark i Premier League i England.

Til fjorårets sesongstart stilte jeg med blanke ark og 9 TORRES på ryggen oppe hos Svennedin Svennedane med et syltynt håp om bedre dager for de røde fra Merseyside.

Det gikk jo som det måtte gå: Hodgson ble byttet ut, Torres tok furtefjeset sitt og forsvant til Chelsea.
I fjor, og året før har 9 TORRES vært den suverent mest solgte drakten i den engelske ligaen.
Den må ha solgt mange tusen røde bare her i Norge. Og, vel - når Torres forlot oss var det mange som ble sinte eller lei seg, og noen kastet draktene sine, noen satte fyr på dem, og noen gjorde som jeg: Gjemte dem innerst i skapet.

Min økonomiske situasjon gjør at jeg ikke lenger har budsjett til å kjøpe ny drakt i tide og utide. Derfor: og i miljøets og gjenbrukets tegn skisserer jeg følgende løsning: Ta den gamle Torres-drakten din - snu den med ryggen opp - ta en sprittusj og sett et kryss over navnet - og vips! Så har du en kjempefin 9 CARROL - drakt. Det gjør ingenting om man kan se hva det har stått før - det utkryssede navnet er bare et bevis på at han der er vi ferdige med, men at vi har gått videre.

Walk on through the wind, walk on through the rain....

Kommentarer

Rållså sa…
Øyner et lite håp om å få Ingrid på mitt anti-fotballlag, da hun grein og ropte AV! AV! da hun fikk låne t-skjorta di.
paaskeharen sa…
Var det før eller etter allsangen med WE LOVE YOU LIVERPOOL?
Bergljot sa…
Gjenbruk er en fin ting.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta