Easypeasysugarsqueezy.

For rundt tre år siden sluttet jeg å røyke.
Før det hadde jeg benyttet meg av tobakkens gleder siden fjortenårsalderen.
Jeg husker på ungdomsskolen at vi hadde et hjørne på baksiden av skolen hvor vi pumpet og blåste og noen sto 'vakt' slik at vi ikke skulle bli overrasket av en lærer på antirøyketokt.
Jeg syntes at røyking var veldig karslig, det veide opp litt for den svarte barten jeg aldri kunne få. Og siden gikk det slag i slag med sterkere og sterkere sigaretter og både Prince og Rød Mix ble konsumert i relativt høyt tempo.

Man skal vel være bra tett i toppen for ikke å ha fått med seg at sigaretter ikke er helsebringende og jeg som er sanger også hadde mange gode argumenter for å stumpe røyken.
Og så gjorde jeg det bare. Det var egentlig ikke noen big deal, jeg sluttet på jobb og hjemme og i det hele tatt så var det ikke så veldig vanskelig.

Men om det var lett å slutte så må jeg si at ingenting er enklere enn å begynne igjen.

En halv sigg etter konserten, en sigg i pausen i kampen, en tipakning nå og da når jeg var på fylla, en røyk og to på jobb og SVUPP så er jeg nesten tilbake der jeg var - med begge beina i tjærefatet.

Kommentarer

Anonym sa…
Du er kjent for viljetyrken din, tro det eller ei! Så når du slutter, så slutter du. Plastikkslangen fikk beskjed av plattformens lege, at mine røykevaner var farligere enn å røyke 'fast'. Noen dager uten tobakk, for å deretter røyke 17 fra kl. 19-23.....Når voksne folk sier dette, blir jeg liten og skjemmes.
paaskeharen sa…
Jaja, det er jo det ufullkomne som gjør oss til mennesker. Røyking er ihvertfall hundre ganger kulere enn snus.
Gummislangen sa…
Store mengder tobakk er godt for helsen. Alle forskning som motbeviser min påstand er 'plantet' av legemiddel industrien, som vil oss vondt. Tannkrem produsenter har også vært med på å lure oss.
Anonym sa…
Blue master and servant
Anonym sa…
"En halv sigg etter konserten"? Haha - den var god!
paaskeharen sa…
Nja, Arnstein. Nå snakker jeg noen år tilbake. La oss si at det gradvis har blitt litt mer. Enn en halv.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta