Tøffing

'Du bare tøffe deg, du lagte kålrabistappa og alt!' :Rållså i en kommentar i går.
Tja? Eller nei.

Det å tøffe seg er et eldgammelt triks på linje med søskensladring, selvskryt,lyging ,grining, kloring og biting.
Hensikten med tøffing er å framstå som kulere/smartere/tøffere enn man egentlig er. Tøffing er noe man gjør for imponere kompiser eller venninner.
Jeg skal ikke legge skjul på at jeg har tøffet meg en hel del oppigjennom årene.
Uten at det nødvendigvis har tatt meg noe lenger opp på den såpeglatte leideren hvor de kule henger.
Problemet med tøffing er at man går i konstant fare for å bli avslørt som den puddingen man er men helst ikke vil være.

Kommentarer

Anonym sa…
HER KOMMER TØFFETØFFEFØFFE TØFF!
Jeg tøffer meg fortsatt, og det er litt flaut - for det later til at de andre på min alder har sluttet med dette for lengst.
Anonym sa…
Tøffing er en bra ting, og det å få beskjed at du tøffer deg bør du se på som en positiv ting.
Her i degosland er tøffing nasjonalsporten.
Anonym sa…
Slitsooooomt!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta