Lovefool.

For en tid tilbake fortalte jeg om en umulig forelskelse jeg hadde på ungdomsskolen - hvor jeg anvendte en blå Mazda-spray og tagget ned alle steinene på fars sauebeite med initialene hennes.
Uten å bli klissete så har jeg aldri vært så forelsket som jeg er og har vært i Rållsings.
Kjærlighet er heavy greier. KjærlighetsSORG er omtrent like heavy. Det å bli dumpa eller avvist - veid og funnet for lett - det kan være altoppslukende og kaste en ut i bunnløs sorg og fortvilelse.

I min grønne ungdom var jeg sammen med en jente i en del måneder. Det var greit - ikke det helt store kanskje - men da hun dumpet meg for en annen var jeg aldeles knust og fullt og helt bestemt på å vinne henne tilbake. Jeg vanket mye med Tvitten og Magnus og Suli og Slangeleder på den tiden - Fjells - som de kalte seg. Vel, sammen med disse dro jeg til denne jenta, ringte på døra hennes og fremførte en desperat og sødmefull versjon av 'Are you lonesome tonight'.
Jeg husker at moren hennes prøvde å presse seg ut døra for å se hva som foregikk - og at Fjells var gjemt bak hekken og Magnus spratt fram og HAMRET løs på en medbragt langeleik mot slutten av framføringen. Hun spurte om jeg ville komme inn, men da sviktet motet meg og rød om ørene mumlet jeg noe om at jeg måtte gå. Og så kjørte vi hjem. Og etter denne hendelsen slapp kjærlighetssorgen tak i meg og livet gikk sin skjeve gang videre.

Kommentarer

Anonym sa…
Jeg synes denne historien er en kort oppsummering av hvor tøff du var....og til dels oss andre som gjorde noe så ukult på den tiden.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta