Drittunger og Kabeltannkloninger.

Oppi synlighetsjakken min har jeg en steinalder-discman med ei lydbok i. Akkurat nå snurrer en fantastisk bra hørespill-versjon av Dostojevskijs 'Brødrene Karamasov'. Nrk radio ruler.
Jeg har merket meg at 'fildelings-debatten' raser videre samtidig med retssaken mot ungdommer fra Pirate bay i Sverige.
Jeg er blant dem som mener at folk bør betale for å tilegne seg resultatet av andre menneskers kreativitet og blodslit. Det at de som legger ut andres åndsverk til gratis nedlasting på nettet og attpåtil later som om det er ideologiske årsaker som ligger til grunn skal slippe ustraffet unna er fullstendig horribelt i mine øyne.
Det er like ideologisk som å snike i bomringen for å slippe å betale.
At plate og filmbransjen har rygget med rompa inn i nåtiden er det ingen tvil om, men nedlastningsproblemet gjør at ingen kan leve av musikk lenger.

Kommentarer

Anonym sa…
Før opp kneip, melk, sukker og stay- ups på raidern!
paaskeharen sa…
Tenkte nok at du ville ha noe å si i denne diskusjonen. Alle påstander om at jeg er motstander av nedlasting fordi jeg er for kørka til å få til å laste ned er selvsagt fullstendig feilaktige.
Gummislangen sa…
Fikk sett noen nye kinofilmer gjennom DC++ her om dagen. Betalte 0 kroner og 0 øre, men er likevel enig i harens agumentasjon. Da er jeg full av dobbelmoral eller mangler vilje til å ha karakter. Det siste er vel mest riktig. Fristelsen er for stor så lenge det er mulig....og jeg måtte se alt av Dexter og House siden NRK er så trege til å kjøpe inn serier.
Gummislangen sa…
Dessuten så angrer jeg på at jeg ikke betalte.....iallefall for et par Dexter episoder.
Anonym sa…
Hvor er det man betaler? Jeg sitter klar med Gull kortet, men finner ikke "check out" knappen.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta