til glede for min faste leser(men nå blir ikke 80-åra tema på en stund)


Kommentarer

Rållserau sa…
Aiaiaiai! Tusen takk. Og så du i bar overkropp, takk:)
Anonym sa…
på åttitallet var jeg klempefan av det herlige syntpop bandet erasure. Det begynte fordi han ene hadde vært med og startet depeche mode, men jeg fant fort ut at denne herlige lekne popen sto godt på egne bein. Vince clarke er et musikalsk geni som har fått alt for lite cred, han skulle vårt der oppe sammen med bowie og elton john! Men en dag så var det en på skolen som sa at erasure var et homseband, dette rystet mitt lille lubne legeme helt ned i seilerskoa.Da sluttet jeg å høre på de en periode, det var tøft nok å vokse opp når du var en nærsynt lubben gutt i gymsokker om du ikke også skulle gå rundt å synge: "gimme a man after midnight". Poenget er i hvertfall at jeg gikk tilbake til erasure etterhvert selv om de sang om kjærlighet mellom menn, fordi de de hadde en slik herlig musikk. Musikken overvant fordommene i et ungt usikkert guttesinn. Vakkert!
Anonym sa…
Som flanellskjortemannen og rållserauå skrev var det mange av 80tallsheltene som egentlig ikke var så hetro som småjentene med pikerommet fullt av plakater trodde. Var dette en spesiell ting for 80 tallet eller er det slik at det tar ca 20 år før en kommer ut av skapet? I tilfelle det siste er er sant hvem av dagens helterer det som kommer til å stå frem som homser om en 15-20 års tid? Eller stillt på en annen måte: Hvor lenge vil David Beckham, Tommy Ingebriktsen og Arnold Schvartsenegger være hetro?
Rållserau sa…
Oj, det der er jo en potensiell bombe! Nå gleder jeg meg plutselig skikkelig til jeg blir femti.
paaskeharen sa…
erasure har jeg aldri hørt om, engang- Return, derimot....

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta