Huset med de rare i


Som tidligere nevnt, så har jeg hatt gjester boende hos meg de siste fem-seks månedene. Min venn Runar, og den overvektige puddelen hans som heter Tora.
Huset jeg bor i har vært til min disposisjon i en årrekke- det er ganske gammelt, og ganske kaldt om vinteren. Det er et såkalt vertikalt-delt hus. I den andre delen av huset bor Netti på fem og nitti. Netti og jeg har levd i ganske fredelig sameksistens de siste årene. Selv om huset er lytt, og veggene løvtynne, så gjør det ikke så mye, for Nettings(det gamle skinnet) er tunghørt på det ene øret, og bruker høreapparat på det andre. Kjæresten min sier at vi bor i huset med de rare i. Og det er egentlig ganske sant.
I huset med de rare i, har det forresten bodd en fyr som var enda rarere enn Tora, Runar, Netti og undertegnede til sammen. Vedkommende heter Ronny, er i begynnelsen av tredveårene- og drømmer om en proffkarriere innen lett motorsykkel.(slik må det vel gå når man har fått det navnet). Han flyttet ut av huset for et drøyt år siden, for å bo med mopeden sin. Men nå har han gjort lannas av seg.Visst.

Kommentarer

Rållserau sa…
Det var du sjøl som sa at det var huset med de rare i. Men jeg sa jeg kunne lage et dørskilt i trolldeig som det sto det på. Hehe.
Kansje du kan ta inngangspenger for publikum? Tror så visst at det er et potensiale for inntjening her. Jeg foreslår at du arrangerer en sommerfest som Kick-off.
paaskeharen sa…
Hvorfor skal alle absolutt ha fest hos de rare? Sist gang ble alle veldig fulle, og Ronny hadde laget papirlykter, og Ralf syntes det var vemmelig at Tora snek seg til å slikke opp all rømmedippen. Og Runar, som ikke hadde sett dip-incidenten ble pomp på Ralf fordi han syns at Tora hadde gjort noe vemmelig.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta