Hytteturing (jag trodde englarna fanns...)


Hytteturing er noe særnorsk, tror jeg- et tema de fleste av mine lesere kan forholde seg til. Dette mener jeg å ha god dekning for-særlig siden jeg vet at slangeleder kikker innom fra tid til annen. Slangeleder var medlem av en gruppe unge menn som titulerte seg selv for 'Fjells Angels' eller bare 'Fjells', bestående av 4-5 vaseskidar(eller akkurat så mange det gikk an å stue inn i en lyseblå Saab99) som sverget til hemningsløst alkoholkonsum ute i guds frie natur. De hadde sin gullalder på siste halvdel av åttitallet, og opererte hovedsaklig i Viglesdalen og omegn. Jeg har ikke noe behov for å viderefortelle anekdotene jeg har hørt akkurat nå - men jeg har flirt ofte- og mye når jeg har fått dem servert.
Jeg tror kanskje det er vanlig at norsk bygdeungdom tar sine første vaklende skritt i grisefylla i forbindelse med en eller annen hyttetur, mang en lannas har stått tvikroket over blåbærlyngen mens han høylydt har påkallt skogens konge. Også jeg.
Vakkert.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta