Back to the eighties


'Det er dårlige tider, kjære bror'!- 'Akk ja, kjære bror-det er dårlige tider'.
Jeg vet ikke hvor godt mine lesere kjenner til Karius og Baktus, men denne beskrivelsen av samtiden er ganske treffende for livssituasjonen til mange mennesker.
Og så kjenner jeg at jeg har lyst til å skrive noe skikkelig krasst, og iltert om Israel og USA, men så vet jeg egentlig ikke om det er noe som passer formen i dette forumet.
Jeg er ikke helt ferdig med åttitallet enda- det var masse drit på åttitallet også, men vi pakket det bare inn i pastellfarger, ballgensere, og stive trommemaskin-komp: 'Dont you want me, baby? Dont you want me- Ooooh?'(ja, jeg VET at det ikke var Limahl som hadde den låten- men han hadde en av tiårets beste hockeyer).
Denne strutse-teknikken(Det man ikke ser, skjer ikke- hvis jeg har hodet i sanden kan ingen se meg- lalalalalalalala....kan ikke høre hva du sier) tror jeg er ganske utbredt den dag i dag. Vi vil helst at livet skal være en dans på roser, men virkeligheten har en tendens til å komme susende- som en uventet ørfik. Og vekke oss fra døsen.klask.

Kommentarer

paaskeharen sa…
For de som ikke husker Limahl- han hadde en hit som het 'never ending story' som var tittellåta til en film, og et album også, tror jeg. 'Don't you want me...' var en av hitene til Human League.
Rållserau sa…
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.
Oi - Limahl og jeg er jo helt like på håret!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta