Før jeg brenner ned

Det VAR feieluka i kjelleren som var grunnen.
Masse betongrester inni der. Skuffet det ut. Prøvde å fyre opp på ny, og nå brant ovnen fint.
Også med vinduene igjen.
Og det ble satt punktum for den andre aktiviteten også. Kan det virke som.
Og på vei til jobb i dag tenkte jeg at jeg er akkurat som den ovnen.
Ofte er det for dårlig trekk. Og så gulper jeg sur røyk. Ulmer med oransje flamme.
Det er rett og slett brannfirkanten som er på gyngende grunn.
Men jeg ble som sagt såpass revet med av engasjementet til disse damene sist uke, og så tok det plutselig fyr og jeg var uovervinnelig.
Omtrent som da jeg sang i Morendoes for over et tiår siden. Det var antagelig bare et blaff. Et pust av noe. Hva skulle det ellers være?

Fire (The Morendoes 1999)

Every day
Home from work
I sit down, TV on
Flashing pictures on the screeen
Everything's so unreal

Fire

We're just wheels
Wheels that turn
To feed the fire that burns

Fire


Tar jeg ikke mye feil så var dette den første teksten jeg skreiv som ble til en låt. På demoen synger jeg wheels that turns.
Men i dag vet jeg bedre.


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta