Emja og emja

Jeg må si at fra hofta- diktning var en forfriskende måte å blogge på.
Nå har jeg satt det sammen og, tja - det har ikke Jakob Sandes malmfulle klang, Olav H Hauges stupmørke livsanskuelse, eller Alf Prøysens varme ettertenksomhet.
Men disse diktningens mestere var jo nettopp diktere. Ikke bryggesjauere og hobbybloggere.
En slurvete Svein Tang Wa på en dårlig dag. Omtrent der ligger nivået.
Nåh. Får jeg 'ånnå' så utelukker jeg ikke at jeg vil gjøre noe lignende igjen.


Dette er det mer sus i:


Det er den draumen


Det er den draumen me ber på
at noko vedunderleg skal skje,
at det må skje -
at tidi skal opna seg
at hjarta skal opna seg
at dører skal opna seg
at berget skal opna seg
at kjeldor skal springa -
at draumen skal opna seg,
at me ein morgonstund skal glida inn
på ein våg me ikkje har visst um.

Olav H. Hauge

Dråpar i austavind, 1966



Kommentarer

paaskeharen sa…
Prøvde forøvrig å forandre fronten på bloggen i går. Mislyktes, trodde jeg, men ikke helt, viste det seg - den linja øverst ble grå.
paaskeharen sa…
Selv om jeg prøvde å farge hele skiten hvit. Can't win them all.
Anonym sa…
Det er bra som det er. Veldig bra.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta