Årskavalkade 2013 : Januar - April

Jeg vet ikke hvor dagene blir av, jeg. Eller årene.
Derfor tenkte jeg at jeg skulle ta en liten oppsummering over det hersens år 2013. Hva var det som skjedde?


Januar: Jeg husker at vi hadde vært på en kjempefin nyttårsfest hos Mary og Ralf, Ingrid hadde sovna midt oppe i en haug med andre unger mens de så tegnefilm, mens Endre gjorde et imponerende comeback, og rundt midnatt surra han fortsatt rundt, fjern i blikket mens han beundra rakettene.
Rållså og jeg gikk hjem på natta, etter at den verste kruttrøyken hadde lagt seg. Jeg dytta vogna forbi vannassen, søkklasta med unger.

Dagen etter gjorde spysjuka sin inntreden. Suveren start på det nye året. Det kjentes som om jeg ble meid ned av en ljå. Jeg lå i tre dager.

Og så skada jeg en kollega på jobb. Jeg var skikkelig deppa etterpå. Vurderte å legge opp.

Vi feira Farmors 90-årsdag. Endre og jeg var de eneste som var friske fra vår gjeng. Det var en fin fest.
Det var tante som hadde regien. Fine tante.


Februar  Vi fikk lus. Jeg husker særlig at jeg sto over Rållså sitt alt for lange hår med den satans lusekammen klokka tolv på natta, og kjemma etter beste evne igjennom, og jeg var sur og trøtt og det var hun også. Og det var såpass ampert at hun valgte å gjøre det selv i stedet.
Den eneste positive bivirkninga av luseeventyret var at jeg fikk alle på jobb til å klø også. Til og med dem som strengt tatt ikke har noe hår å ha lus i. Paven legger opp. Rållsepave.
Det var en dårlig måned for blogging. Bare 4-5 poster. Ikke særlig bra heller.

Mars Jeg var på pub med Arnstein. Det var fint. jeg fikk dreng på jobb, og det var stas så lenge det varte. Jeg snakka mye om døden med ungene. Eller de med meg. Jeg skriver en bloggpost om skolemat som jeg kaller Smells like prim spirit. Selve posten er så som så, men tittelen er jeg storfornøyd med.

Jeg kommer plutselig tilbake med andre kvartal.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta