HUSJ! GÅ VEKK!!

Jeg hater måker.
Ja, jeg vet at Odd Børretzen var ironisk da han sa det, og brukte det som en metafor for mennesker, men jeg mener det. Inderlig.
Overgangen fra syklist til fotgjenger har gjort meg til et legitimt mål for rasende fuglebeist og for å si det rett ut så er jeg livredd dem.
Som digre, hysteriske monster fra søppelhaugens innerste helvete angriper de IIIH! IIIH!
I går måtte jeg løpe i sikksakk med armene som skjold over hodet mens en av dritfuglene gjentatte ganger stupte ned mot hodet mitt IIH! IIH!  Gi faen, fuglebeist! Jeg ville ikke tatt i de jækla uskjønne ungene deres med en kjepp en gang.
Jeg har hørt at de er freda. Måkene. Ulven er èn ting, men måker? Ærlig talt. Hvorfor ikke frede rotter også? Og snegler? Og flåtten! DEN må vi frede. Og lakselus.

Jeg diskuterte problematikken rundt måkene med min sønn Endre, som snart fyller fire år:

Jeg er redd, Endre - hva syns du jeg skal gjøre?

Du kan jo bare sei HUSJ! GÅ VEKK!

Så det skal jeg prøve i morgen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta