Kar for sin kilt


Jeg kom tilbake fra Belgia i går. Orkesteret vårt har gjort en spillejobb i Wieze. Med på lasset var et utvalg av våre beste venner og svirebrødre.
Arnfinn, Rahald, Ronda og til sist, men slett ikke minst- en Pål Øystein i et modus som får de fleste ADHD- tilfeller til å virke kjedelige. Pål Øystein hadde investert i ny kilt. Vel og bra. At han- som ekte skotte-wannabe- også valgte å gå kommando (les: i bare pikkjen) er det heller ikke så mye å utsette på.
At han på død og liv skulle løfte på kilten for å VISE FRAM tissen sin må derimot regnes som en ren kuriositet. Personlig synes jeg ikke mannslem er særlig estetisk, det kan kanskje komme av at jeg er født med et selv? Men hvis noen skulle fortalt meg på forhånd at jeg i løpet av en helg beskue en ANNEN manns lem flere ganger enn mitt eget, så ville jeg sagt at det hadde rablet for ham. Det er i det hele tatt veldig uvanlig- særlig når det ikke er noe man oppsøker. Det skulle i det hele noe til at at det var mennesker backstage som hadde unngått å få et glimt av laksen til mannen.
Jeg har ledd mye, det har jeg- både av Pål Øystein og de andre. Særlig krangelen om hvem som hadde styggest klær synes jeg var morsom(Pål Øystein, det også).
Nåvel, jeg vil bare takke dere for en morsom helg. Og dere er velkomne til å delta igjen. Når som helst.

Kommentarer

Anonym sa…
Nå skal jeg ikke rippe opp i hvem som ikke kan kle seg her, selv om alle vet det er Arnfinn.

Når det kommer til å vise frem laksen her, så har det med at musikere ikke eier respekt for andre kulturer. Jeg er rimelig sikker på at hadde jeg brukt samelue, så hadde dere spilt ball med den. Jeg syns det er lang over streken å beskylde meg for blotting. Var det ikke Rahald så var det Arnfinn som hang i kilten min. Jeg syns at de to herrene skulle ta dette inn over seg og lære seg antydningens kunst.

Når det er sagt, så har jeg aldri i mitt liv sett så stygge sko som Rahald har, fy faen!
paaskeharen sa…
Her var det mange poenger:)
Rådaland er jo tross alt ett av landets beste laksefylker, og har tradisjon for eksport av diverse produkter tilknyttet fiskeindustrien.
Blotting er også en tradisjon som- for alt jeg vet- kanskje har sin opprinnelse i rutelandet. (se bildet). At det var elementer i selskapet som 'egget' deg til å vise snabben er det ingen tvil om. Likevel synes jeg ikke at du var særlig tung å be:)
Anonym sa…
Det var på ingen måte "lakse eksport" jeg drev med, at en skal bli straffet for litt spontan dansing, er etter min oppfattning veldig urimelig!

Neste gang skal jeg stille i skoene til Rahald!
paaskeharen sa…
Ingen grunn til å bli så snurt.
Er det tilfeldig at du ikke besvarer Arnfinns kritikk av ruteskjorta?
Anonym sa…
Ja det var en ren glipp!

Når det er sagt, så må jeg jo takke alle som var med på denne turen for ei ufattelig trivelig helg. Jeg har sittet å småledd hele uken:)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta