Påskeharen leverer en klage

Helt på starten av Covid gikk jeg sur av at folk brukte uttrykket i disse koronatider, og det er klart at hvis man frekventerer sosiale medier, så blir man eksponert for mye dårlig språk og flaue vendinger, og så blir det munnhell, og da. Da har man det gående.

Det var folk som syntes at de måtte få lov til å si i disse koronatider, og dem om det.

I en alder av 52 har jeg gått inn i gubberollen med stor iver, og her inne, i dette forumet kan jeg skrive (nesten) hva jeg vil, og jeg kan sensurere og slette akkurat som det passer meg, men det har jo ikke vært sånn at jeg har vært nevneverdig plaget av kommentarer de siste årene.

Uttrykket jeg vil til livs i dag er leverer.

Det blir ofte brukt i forbindelse med restauranter, konserter, eller ferieturer eller annet skryt på sosiale medier, men se her er definisjonen på verbet å levere:


Betydning og bruk

        1. Eksempel
          • levere varer hver onsdag
          • Eksempel
            • levere henne brevet personlig
              • legge fram, produsere, yte
              Eksempel
              • levere en verdifull innsats
              • levere elektrisk kraft
              • levere bevis for sin påstand

          KROATIA LEVERER! 
          Nei. Kroatia leverer ikke. Kroatia er fint. Her var det godt vær, dere! Vanskeligere. Er det ikke.

          Neste uke: Nyt med flere Y'er.

          Uken etter: Kos med Z.




          Kommentarer

          Populære innlegg fra denne bloggen

          Hits for kids.

          Midt i hjerta