Åneiånei jeg sover ei

Jeg blir vekket en gang mellom tolv og ett på natten av en albue i siden.

-Eg får kje sova, du snorke så grevligt!

Jeg blir rasende.

He? Men nå får jo kje EG heller sova!

Så kommer leksa om at jeg må slutte å røyke for røyking koster penger og fører til snorking som gjør at andre ikke får sove.

Jeg  slenger opp overmadrassen - over Rållså som fortsatt ligger i senga - og så røsker jeg med meg madrassen slik at Rållså triller helt over på den andre siden.

Jeg antar at jeg lirer av meg en del skjellsord. Før jeg lemper madrassen inn på gulvet i et tilstøtende rom.

Henter dyne, pute og laken. Får ikke sove.

Heldigvis skal jeg ikke stå opp før kvart over fem.

Kommentarer

her stiller jeg meg fullt og helt på rulles side.
paaskeharen sa…
Brutalt. Har man rett til å vekke noen bare fordi man ikke får sove selv?
Anonym sa…
Ja, det har man! For da er man i allefall to som sammen ikke får sove ;-)

Hilsen en annen snorker, gift med en som påstår han ikke snorker...
paaskeharen sa…
Da er jeg nedstemt. Men har man lov til å bli sur hvis man blir vekket?
Anonym sa…
Ja, man har vel i grunnen det...

Men jeg snur meg bare rundt og sover videre, jeg, så det er ikke noe problem for meg...
om man vekker snorkeren, blir det jo slutt på snorkingen. sant.
Anonym sa…
Du røskte madrassen vekk onna kroppen min, så eg trilta av blei liggande rett på sengebjelkane!Slutt og røyg!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta