Reise reise.


Jeg kom nylig tilbake fra spilling i Ukraina og Russland. Alt i alt vil jeg kalle det en positiv opplevelse, selv om slike turer ofte medfører stramme tidsplaner (som ryker), mye fyll, mye metal og lite søvn, og no rest for the wicked.
Hvis jeg i plusser på endeløse køer foran innsjekk og sikkerhetssjekker og passkontroller og russere som brulter alvorlig avgårde, scruffy hotellrom, gjestfrie ukrainere som lever i de digre grå bygningene sine, i det digre grå landet sitt med en diger grå sky over seg, uten utsikter til å kunne ta livene sine i en positiv retning, vel.. da er du nesten der.
Og noen ganger må vi ha tid til å fordøye inntrykkene. En luring sa en gang at det skal forstand til for å forstå.
Og jeg vil på ingen måte kalle meg selv forstandig men når jeg så lander i København etter en slik tur og finner fram det røde passet som gir adgang til alle verdenshjørner, da skjønner jeg ihvertfall at jeg er en heldig faen.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta