Kommunal sektor.

Trist men sant.
Hadde jeg vært en kommune, hadde jeg antagelig vært en terrakommune. Eller kanskje ikke. En terrakommune er noe grådig noe, som faller for luftslott presentert av sleske unge menn fra hovedstaden. Jeg fordrar ikke japper. Og jeg tror ikke på penger av den raske sorten. Og jeg kan forstå engelsk rimelig bra.
Puh. Jeg ville ikke ha vært en terrakommune likevel.
Kunne jeg velge ville jeg kanskje ha vært Notodden. Seig blues for øltørste menn. Eller Utsira. Utsira som alltid gir mest når det er pengeinnsamlinger.
Utsira ute i havet.

Kommentarer

Anonym sa…
Dersom du hadde vært en kommune hadde du vært en slik som hyttet med neven mot Staten og sa "ikkje mærr reformar!" Det ville vært en fin kommune å bo i.
paaskeharen sa…
Nei, nå forveksler du meg med gamle Dvergbøyen.
Anonym sa…
Som far så sønn - du liker jo ikke å få trødd ting ned over hodet du heller. Eller heter det trædd? tredd?

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta