Mitt skip er lastet med...


Folk fra Rogaland er kjent for mye. Det aller meste er knyttet til negative ting-vi er en Høyre-bastion.Noe som indikerer at vi er selvgode og 'bresne'. Jeg har i noen tid vært kjent med at Sørlendinger kaller folk fra dette fylket for 'Pissemaur'. Dette skyldes visstnok at Rogiser med hytte på sørlandet invaderer landsdelen sommerstid- og visstnok 'er over alt og er umulige å bli kvitt'. Fair enough. På 80-tallet fantes det en type bilister som ble kalt 'Rogalandskjørere', dette var bilister som kjørte svin, og som til enhver tid var en fare for seg selv og sine omgivelser. I går snakket jeg med en dame som jobbet på et skip som trafikerer strekningen Hirtshals-kristiansand, eller 'danskebåten', som den kalles på folkemunne ,og sannelig hadde de ikke et kallenavn på fyllearresten - hold dere fast: 'Rogalandssuiten'. Du verden.
For å veie opp litt- jeg kom over et livsmotto fra en utflyttet samfylking som heter Mia Pyrvold: 'Jeg har lovet meg selv at jeg aldri skal stå opp før jeg selv VIL, og bare gjøre det jeg har lyst til'.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta