Dickens på norsk


Ved en feiltakelse fikk jeg feil avis i postkassen forrige Lørdag.
I stedet for naftaladet fikk jeg to eksemplarer av nisje-avisa Dagens Særlingsliv. Dette er et tidsskrift jeg har næret tunge fordommer mot, med alle dets aksjekurser og rosa layout. Jeg bestemte meg for å gi det en sjanse likevel. Og med det ble fordommene mine gjort grundig til skamme.
Det er ikke slik at jeg kommer til å bli abonnere på DS, men særlig 'en sak de hadde oppe var spennende, og røpet grundig og grensesprengende journalistikk. Saken gikk på at daglig leder(og grunnlegger) av evangeliesjenteret(stor kristen aktør i rusmiddelomsorgen), har misbrukt sin stilling til å berike seg selv og sin familie på bekostning av dumsnille kristne avholds-minstepensjonister og sine skakk-kjørte klienter.
En ting som gjorde saken enda mer spesiell, var at denne organisasjonen hadde så nære bånd til landets eks-statsminister Bjell Magnus Moldesnik(og jesus-partiet hans) at den hadde fått sin egen post på statsbudsjettet. Saken minner om tyrannen som tvang Oliver Twist ut i kriminalitet. Det er ikke så mye som gjør meg mer ilsk enn grådige og tyvaktige kristnaser. Jævla gribber. Brenn!

Kommentarer

Du skulle bare visst hvor mye snikeri det er blandt de "frivillige organisasjonene" - som alle får massive tilskudd fra både stat og kommune. Penger som det offentlige selv kunne forvaltet bedre. Og hvem er det som taper på det (bortsett fra meg selv)? Ja - nemlig - ungdommene som trenger hjelp! Brenn brenn!

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta