Kuk i computeren

Hei hei, alle sammen.
(eller begge to, eller hvor mange det er der ute som leser disse betraktningene)
Først vil jeg kommentere Fredriks innspill i kirkebrennings-debatten som raser.
Personlig vil jeg på ingen måte oppfordre folk til å ta med seg lightere og bensinkanner med intensjoner om å svi av andre menneskers helligdommer. Uansett dato.
Fredrik tar til orde for en 'kontrollert avsviing', hvor han åpner for å kvitte seg med de gudshusene som er stygge å se på, men at de 'pene' kirkebyggene må fredes og dermed beskyttes for flammene. Hmm..Hva er ondest, tro? å brenne et stusselig bedehus på vestlandet- eller å legge en stavkirke i aske? Svaret gir seg selv, synes jeg.
Dessuten kan man ikke bare kvitte seg med ting i sine omgivelser som er uestetisk, og bevare det som er pent å se på. Det stygge har også livet rett. Sarpsborg, foreksempel- er ikke noe kron-eksempel på en vakker by. Det er ikke Østfolds Firenze, for å si det sånn. Men Sarpsborg har sin sjarm, og er hjembyen til minst to personer jeg liker. Nok om det.

Det var meningen at jeg skulle legge inn dette i går, men noe skjedde.
De siste månedene har jeg hatt gjester boende hos meg, og det er på de aller fleste måter hyggelig. Selskapet består av min gode venn Runar og den smellfeite puddelen hans- som lyder navnet 'Tora'. Runar er selvutnevnt PC- kyndig, og behersker ihvertfall mediet bedre enn meg- som bærer diagnosen 'pc-dysslektiker'.
I går tok min venn initiativ til å laste ned et program som skulle være en vaksine mot min 'spyware'-infiserte maskin. Det han imidlertid ikke visste var at vaksinen var et virus- en ulv i fåreklær, og nå virker ingenting. Jeg vet at alt ble gjort i beste mening, men likevel: takk skal du faen meg ha.
Derfor kan det ta en tid før jeg er i sving igjen.
Heng på.

Kommentarer

Rållserau sa…
Kjære pcenes kongle. Dyslektisk skrives med én "s".
Skjønner at det er frusterende med datamaskin som ikke virker, men trenger du virkelig å bruke K-ordet? Som du ser har jeg nå fulgt din oppfordring og anonymisert meg.
Ha en fin uke! Du er kul!
paaskeharen sa…
Fredrik blir litt sår når jeg påpeker at Særp ikke er Østfolds Firenze- eller Floreens, som yankeene sier. Firenze er en vakker by- hva faen er bra med vakre byer? eller kirker? Jeg er helt med på tanken om å holde gudshusbestanden nede på et minimum, man bør i det minste ikke overføre penger til nybygg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta