Fotball og Rock

Etter undertegnedes mening er det laget forsvinnende få gode fotballsanger- her er de fem beste:
1 You will never walk alone

2 Football's coming home

3 Bønda i fra nord

4 Nå skal dem faen meg få

5 Dø for Brann

Når det gjelder gode viking-sanger, så skal man grave dypt i arkivet for å finne noen som er verdt å nevne- den eneste som får ståkarakter er (nå vet jeg ikke helt sikkert hva den heter), men hvis dere nynner inni dere 'det e viking, det'e viking som komme nå, du kjenne vel de mørkeblå'. Så vet dere kanskje hvilken jeg sikter til.
Ellers er lidelses-historien lang. De av oss som har fulgt laget en stund har mang en gang sittet med rødmen i kinnene. Eller kanskje det bare er meg? 'Viking-guttane står på, me e laget fra stavanger, vinne serien i år'...(grøss!).
Fotball og rock har mye til felles, begge deler er altoppslukende, og på sitt beste fungerer det vidunderlige spillet akkurat som god rock- som en gigantisk energi-utladning. På sitt verste er det derimot fælt.(finn en pinsett og napp hår fra innsiden av lårene, og du nærmer deg følelsen)

Det er dette som er bakgrunnen for at jeg har kokt sammen en ny tekst- med en pønka infallsvinkel- Jeg skal få min gode venn Beelsebub til å hjelpe meg med 'tonsetjing' og kanskje noen flere etterhvert. Prosjektet har fått det foreløbige navnet SVARTAN TJALLVESEN.
Det er ganske mange ting jeg liker med Stavanger, og så er det noen ting jeg ikke liker. Og det kommer jeg nok tilbake til i dette forumet ved en senere anledning. Eller to.

Kommentarer

Rållserau sa…
Sånn...?
paaskeharen sa…
Sattan.
Og schlageren 'boring, boring man unaaaiited'
Den blir jeg aldri lei av.
Rållserau sa…
Ja. Olav Stedje har jo også laget Silje-sangen.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta