Namsos og omegn, våren 2015

Bilderesultat for tinos namsos

Jeg liker terrenget i Nord - Trøndelag - de runde høydedragene - åkrene fortsatt sovende etter vinteren, i fin veksling med skog.
Vett du ka di hette, di kvide huså der, spør jeg Ingrid som sitter i baksetet.
Nei. Svarer hun uinteressert.
Jeg burde tatt hintet, men kjører på: Trønderlån, sier jeg.
Hun gidder ikke svare.
Det er en drøy times kjøring til Namsos, til Tino's hotell.
Ungene krangler om hvem som er mest kvalm.
Det er visst uutholdelig for dem begge. Det er jeg som kjører, og kjører jeg seinere nå, så kan vi like gjerne GÅ den siste biten. Det snakkes så mye om å være kvalm, at jeg blir kvalm jeg også, selv om jeg kjører i 35, på en tilnærma rett vei. Ryfylkemålestokk er det en autostrada.
Tino's er under oppussing. I entreen står et bittelite akvarium, med noen ganske røslige fisker oppi.
De har en pizzarestaurant vegg i vegg med resepsjonen

Fortsettelse følger

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta