I can see Russia from my house

Da jeg var ung og gikk på fest, kunne jeg mene hva jeg ville - presentere de mest elleville teorier og slippe unna med det - legge fram sannhet som løgn (og omvendt) - bare jeg sa det høyt nok, med nok promille, og tilstrekkelig overbevisning, men etter Google har det blitt vanskelig å være kverulant.
Ja, hvis du ikke er konspirasjonsteoretiker, da.
De som fornekter objektive fakta:  kreasjonistene, klimaskeptikerne. de som er paranoide eller fremmedfiendtlige. Eller tror på den jødiske sammensvergelsen.
Kverulantene er blitt mer synlige - merkelig nok - og de er ikke som trollene fra eventyrene - at de sprekker når de kommer ut i dagslys - nei, de formerer seg, suger næring av hverandre, og noen av dem blir president i USA, og andre medlemmer i suspekte facebookgrupper, og fremgangsmåten er ikke veldig ulik den vi brukte på nachspiel før Google kom og spolerte moroa.
Bare man sier en ting mange nok ganger - skriver den høyt nok - med store bokstaver, så vil folk tro på den til slutt, den vil bli sann, og hvis man koker sammen noen bilder som understreker budskapet, så har man jo bevis, og hvis man treffer innenfor det store og diffuse området i oss mennesker som går på følelser, så blir man plutselig en hel gjeng, og når man er en hel gjeng så kan man få trykt opp capser eller t-skjorter som det står billige slagord på, som: Make America great again, Odin's Soldater, mannegruppa ottar, Nok er NOK! NEI TIL SVENSKE TILSTANDER! FØDT FRI, SKATTET I HJEL!
Og så blir gjengen større og større, og man kan patruljere gatene, eller arrangere demonstrasjoner, der man skylder på politikerne generelt (eller Jonas Gahr Støre spesielt), eller miljøpartiet de grønne, eller alle PK sosialister og MSM. Det er DERES feil at livene våre er så jævla miserable. Og for ikke å snakke om BARNEVERNET! og DE SATANS FEMINISTENE! MUSLIMJÆVLENE! SEND DEM TIL SVALBARD!
Et av de viktigste aspektene vi prøver å få frem i min/vår - ellers nokså mangelfulle barneoppdragelse - er at det er ingen mennesker som er bare èn ting.
Jeg omgås mange mennesker som mener helt andre ting enn meg selv, men er det èn ting jeg har lært på disse årene jeg har levd så er det: Aldri diskutêr politikk på nachspiel!
Til slutt vil jeg anbefale denne dokumentarserien på NRK (ARK), som på mange måter understreker poenget med det flerdimensjonale mennesket. De fleste av oss har evne til å respektere, like, og føle kjærlighet til andre mennesker. Hvis vi bare holder kjeften av og til, og lytter til hva de har å si.
https://tv.nrk.no/program/KOID75004717/deeyah-khan-i-moete-med-fienden



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta