Equinor (Vest)



Vi tipper et år som elbileiere, og det er kanskje på tide med en evaluering.
Terningkastene varierer fra dag til dag. På Fredag, når Rållså hadde et ganske hektisk program, og jeg ble vekka av regnet klokka 5, og det hørtes ut som 'A round of applause', som Tom Waits så vakkert beskriver det, og ladeledningen blinka på 'default' når jeg testa den i veggen, da var det ikke så kult.
Denne ledningen er det  for øvrig strengt forbudt å bruke som permanent løsning, og dessuten er bruk av skjøteledning aldeles livsfarlig (leste jeg på ladeboksen). Ja, disse omstendighetene til sammen dro vurderingen helt ned til ett øye på terningen.
Det var ledningen som var defekt, og Rållså fikk leiebil via nybilforsikringen, og etter jobb satte jeg meg ned på den utskjelte bussen, og vi cruisa igjennom lyskryssene på den enda mer utskjelte bussveien, mens privatbilene sto i sju steiner.
Jeg hadde sjekka ut reiseplanleggeren på forhånd, og i følge den var 'mitt' stopp - det vil si det som var nærmest Motorforum - bar det klingende navnet Equinor Vest.
Jeg stussa over navnet på holdeplassen. Er det kommet en NY holdeplass? Men i alle dager, da.
Men jeg skjønte sammenhengen når jeg nærma meg. Equinor Vest var 'nye' Statoil Vest!
Det er kan ikke være noen tvil om at Statoil har generert mange arbeidsplasser i distriktet - om noen bedrift fortjener sitt eget navn på en holdeplass, så er det vel dem?
Ja, og National Oilwell Varco.
At det 'gamle' navnet - Statoil Vest- dukker opp på skjermen inni bussen istedenfor Equinor (Vest), det kan virke forvirrende på noen. For eksempel meg.
Jeg henta bilen og den nye ledningen min og plugga den i veggen og ignorerte advarselen om bruk av skjøtekabel.
I går var jeg på Sørpeland for å se min hjertets utkårede synge, og det var så fint, og da jeg skulle betale kosta det 45 kroner for elbil og 50 for person.
Da fniste jeg litt for megselv og trilla en femmer.



Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta