Om å skue hunden på hårene (og fanten på fillene)


En dag etter jobb tidligere i uka, skulle jeg en tur på butikken. Tilfeldigvis sto kjærestens sykkel hos meg, derfor valgte jeg pedalkraft. Kjæresten min er eier av en klassisk damesykkel, og det kan ikke ha sett ut som den tilhørte meg. Utenfor butikken, ble jeg stående å fomle med låsen en stund, og som jeg driver med dette, kommer det en mann bort til meg og tilbyr meg en gullring på diskret, gebrokkent engelsk. Han gir seg ikke før jeg hveser til han på indignert engelsk: 'I DONT WANT IT!'. Jeg tolker situasjonen dithen, at han trodde jeg var interressert i å kjøpe tjuvgods, og dessuten at han antok at jeg hadde stjålet sykkelen. Med andre ord ga jeg folk inntrykk av at jeg var en småkjeltring. Du verden.
Noen som vil kjøpe en gullring, forresten? Jæla bra greier.

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta