Long tall Sally


Jeg tenkte at hvis jeg skulle blogge i dag, så måtte jeg gjøre det nå, før Liverpool har spilt mot Chelsea. Normalt ville det ha betydd at jeg hadde drukket meg full- uansett resultat, men Rållseraua og jeg skal være barnevakter for mine to onkel-unger, og kombinasjonen dritings(og muligens pottesur) onkel i Liverpool-drakt, og små barn er neppe ideell.

Nåja, jeg kom til å tenke på en uttalelsefra en radioprogramleder for en tid tilbake- vedkommende mente at lave mennesker bare burde betale halv pris på konserter og lignende, fordi de tok mindre plass, og sjelden eller aldri fikk se noe likevel.
Selv tilhører jeg de- litt over gjennomsnitts høyreiste, noe som unektelig gir meg fordeler når jeg skal bestille øl, bivåne konserter(selv om det alltid er en som er 2 1/2 meter som pleier å stå foran meg), orientere meg i terrenget, osv.
Ideen om at de kortvokste skal betale mindre er likevel helt bak mål. Man må huske at korte bein er en fordel ved bruk av alle former for kollektiv-transport, dessuten er muligheten til at dere skulle skalle oppi takbjelker og lignende sterkt redusert.
Jeg tror ikke at de kortvokste syter og klager mer enn oss andre, men de som gjør det: Og særlig denne utrolig enerverende programlederen- her er noen råd til hvordan du skal håndtere en konsertsituasjon:
1) Hvis det er så jævla vanskelig, bli hjemme.

2) Samle dere to og to, og bytt på å sitte på skuldrene til hverandre. Slik får dere da sett noe.

3) Kom litt tidlig, og still dere fremst.

4) Vent til konserten kommer ut på DVD.

Jeg er helt mot stigmatisering av hele grupper av mennesker, så hvis noen følte seg såret over mine uttalelser, så ber jeg om unnskyldning.
For jeg er ingen pusekatt.

Kommentarer

En gang fikk jeg ha med meg tre hånbagasjer inn på flyet enda det var ropt opp på høytalere at det bare var lov med en, fordi jeg var så liten selv.
Men andre ganger må jeg gå hjem fra butikken med uforrettet sak fordi de har stablet det jeg skal ha opp på øverste hylle.
Anonym sa…
Gratulerer, Liverpool vant fortjent. nå er dere bare 5 poeng bak Chelsea.
Rållserau sa…
Jeg er drittlei av å stå bak svette, enorme, brølende t-skjorte-rygger på konsert. Svære mannfolk burde betale billetten til små damer, og damene burde komme inn gratis. Hehe.
paaskeharen sa…
Nebbnoser som ikke liker mannfolk med t-skjorter har ingenting på rockekonserter å gjøre:)
Rållserau sa…
Skulle likt å høre deg hvis du var en halvmeter mindre og stuck mellom fem svære gjennomsvette damer som brølte og sølte øl på deg.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta