Rainy day children

Bussen kom, jeg dytta hele banden inn dobbeltdøra bakerst, stempla flexikortet og snøt dermed Kolumbus for en femtilapp, uten at den dårlige samvittigheten banka på skallet mitt.
Noen frynsegoder skal man ha. La oss bare si at jeg innkasserte en bot for den verdenskjente servicen vi opplever hver dag som reisende. Men nå var det putti flutti knott jeg skulle anmelde. Jeg trekker litt til høyre, akkurat som når jeg danser.
Roter meg vekk. Akkurat som når jeg går.
Min eldste oppvakte niese spurte om jeg hadde betalt for alle 'Hysj! Me snige'.
'Ja, men koffor sjekke ikkje sjåføren billettane?'
'Han har kje sjans, men någen gonger har di kontroll - då kan du få ein tusing i bot.'


I Stavanger hadde ikke regnet gitt seg, og det er en hel tur bort til konserthuset.
Og på vegen bort hang det to lyskastere på en Justin Bieber-plakat ved Beverly, eller den ene hang, den andre vandra, og det syntes ungene var helt ufattelig fantastisk.
Det var null-null mellom Saints og Pool.
Jeg sjekka vglive mens vi fulgte de blå lampene i skiferen. Jeg husker at jeg tenkte: Hvis det regner sånn når det er ferdig, tar vi en maxitaxi.
Endelig kom vi inn på konserthuset, hvor det var deilig og lyst og varmt, og vi var drittidlige og hadde mesteparten av det fine bygget for oss selv, og regnet rant i bekker over de enorme vindusflatene, og i samarbeid med en hyggelig dame i billettluka fikk jeg ut de sju billettene, fordi den satans billettappen ikke virka.
Min nevø og jeg hadde en passiar med en annen dame som jobba der, som var Chelseafan.Det er normalt en ordentlig turnoff for min del, men Conte - manageren deres har jeg sans for - han har milde øyne, stort engasjement, og en stil som om han kunne spilt i Pulp Fiction.
Han kunne stått midt imellom Samuel Jackson og John Travolta og holdt 9 millimeteren sin litt sidelengs og sagt noe kult.
Det var det eneste positive jeg kunne si om klubben.
Hun sa noe fint om Klopp og fikk en pluss i margen.
Og så foreslo hun at vi kunne sette oss oppe i skinnstolene. Det gjorde vi med glede.
..Tbc

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta