Syndige tanker

Merkelig nok kjennes det ut som om jeg må be om unnskyldning for å ha forsømt blogginga de siste ukene.
Forgive me Blogger, for I have sinned.  It has been 19 days since my last confession.

- What did you do?

- I have had sinful thoughts.

...

Men så tenker jeg at det kan neppe være så ille.

 Jeg har lest ut bind 4 i Knausgårds Min Kamp. Og akkurat i det jeg gjorde det, skummet meg igjennom side etter side om fyll og skriving, lærergjerninger i Nordnorge og syndige tanker og for tidlige sædavganger, så dukker han opp i den offentlige debatten med følgende påstand:  "Alle menn som møter en kvinne lurer på hvordan det er å ligge med henne".

At Knausgård har det sånn, det har jeg forstått. Men det at han gjør seg til talsperson for alle menn, det synes jeg er merkelig. Jeg er et par år yngre enn han, og det at bøkene hans beskriver hans ungdomstid, at hans livstråd går parallelt med min er en dimensjon jeg liker, og på mange måter utfyller hans detaljerte beskrivelser de bildene jeg selv har i mitt indre øye.

Men her slutter mange av likhetene også. Med hånden på hjertet kan jeg si at jeg ikke tenker sånn, at hver gang jeg møter en kvinne så lurer jeg på hvordan det er å ligge med henne.
Selv om Knausgård og Harald Eia har det sånn.

Det skjer så mange ting nå, både små og store. Jeg disponerer for tiden 2 kontorer (!) og har endatil fått innvilget en kontordag, og hele jula har jeg gått rundt med en hard klump i magen og grua meg til å være vertskap for en gruppe Hovedverneombud, for jeg har vært helt paralysert av frykten for min egen udugelighet. Men nå har jeg fått jobba litt med det, og hvis ingenting annet fungerer så vil jeg forsøke å smile meg ut av det, slik jeg gjorde da jeg var gutt.

Og så skal jeg synge storbandsvisker på Hjelmeland Samfunnshus, men det er noe som jeg egentlig gleder meg til.

Og vi har spilt inn 5 sanger med Long Night, og det høres ganske så bra ut.

Godt nytt år!

Kommentarer

Fy søren nå blei jeg skuffa! Ikke fordi alle menn jeg møter ikke funderer på hvordan det er å ligge med meg, men innholdet svarte ikke til forventningene overskriften skapte. :-) God hælj!
Anonym sa…
....mens jeg ble såååå fornøyd.

et virkelig menneske,
en ekte mann.

godt nytt år.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta