Hønsegården

Det er gøy å gå hjemme med Ingrid og Endre om dagen.

De liker veldig godt å være ute, og de prater og styrer og tuller og synger og ler så det er en fryd.

Trønderdegosen foreslo en gang at vi burde starte opp et 'band' og kalle det for 'Ingrid og Endre & far', etter modell fra Xspen og Orten og - ja, far.

I min ungdom - som syttenåring - skapte jeg overskrifter da jeg opptrådde sammen med mor. Eller bare èn overskrift, egentlig. Og for spesielt interesserte var det trønderdegosens far som laget den: Dvergbøy& Mother sto det. På forsiden av BP.

Jeg husker ikke helt hva jeg syns om det. jeg ville bare synge.

Det jeg skulle fortelle om har ikke noe med synging å gjøre. Jeg satt med de små i går. Ved spisebordet. De var i et aldeles strålende humør. Vi gikk igjennom hva vi hadde gjort i løpet av dagen for sikkert tiende gang. De liker det. Å snakke om seg selv.
Da Rållsis kom hjem fra jobb og giret dem ytterligere sto jubelen nærmest i taket, og mat var ikke så viktig for dem lenger.

Ingrid spyttet en stor kladeis brødskive med syltetøy på gulvet, og jeg ble irritert og ropte : INGRID, DI HØNA! KA FAEN E DET DU HOLDE PÅ ME?

KYKKELIKYYY! Ropte hun begeistret.

Kommentarer

Hehe, fantastisk svar:). Småflirer her jeg sitter for meg selv.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta