Verdens verste?


I går hørte jeg på rogalandssendinga på vei til jobb.

Utover høyttalerne strømmet en Bjørn Afzelius-sviske fra seint på åttitallet.


...ALLTING KAN GÅ I TUUU, MEN MITT HJERTA KAN GÅ I TUUUSEN BITAR - SEIER DU ATT DU ER MIN VENN, SÅ ER DU SÄCKERT DET...

NANANANA-NAAAAA...

Djevelen ta.

På et eller annet punkt har jeg likt denne låten. Og ikke nok med det. Tar jeg ikke feil så har jeg faktisk sunget den også.

Det er noen synth-trommer - et kort mellomspill - som kommer og skal liksom sprite opp refrenget de siste 2-3 gangene som går og som tar kaka. Er det mulig?

Det er godt mulig at dette er en kandidat til verdens verste låt.

Kommentarer

mamma spilte denn så mye da jeg var sånn ti-elleve, at jeg gjemte kassetten bak en blomsterpotte til slutt.
Bergljot sa…
Selvpisking, heter det. Når man deler sånne historier som dette. Huff. Nå kom jeg på at jeg har vært på konsert med Alfzelius og Wiehe. Eller hvordan det nå skrives. Det var før den ene, jeg husker ikke hvem, døde.
Pia sa…
Afzelius vandret heden for ca 10 år siden. En sorgens dag, for mora mi. Og sangen om tusen biter, ja, den har satt seg fast inne i hjernebarken et sted. Dessverre.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta