Calling Elvis

De som er plassert alfabetisk først og sist i telefonlista mi er gjenstand for relativt hyppige oppringninger fra mobilen min.
Den seneste tiden har det særlig gått ut over Ralf - og gjerne til ukonvensjonelle tider på døgnet - det er tastelåsens feil. Og litt min.

Unsjull.

For en del år tilbake foretok telefonen min en oppringning - helt uten min godkjennelse og på eget initiativ - til Gamle Dvergbøyen.

Jeg (og mobiltelefonen) befant oss på et nachspiel som hadde gått litt over stokk og stein. Klokka var rundt fire på morgenen. Telefonen ringer Dvergbøy senior - vekker ham - og han tar telefonen og får larmen av 6-8 dritings 'blannaser'.

Jeg lurer på hva han tenkte da.

PS: En 'Blannas' = en som har flyttet fra bygda til byen. En krysning av byas og lannas. I motsatt rekkefølge. Eller noe.

PPS: Nå skal jeg legge inn et fake navn øverst på fonen. Slik at jeg ikke vekker Ralf i morgen også. I halvsjutida. Eller noe.

Kommentarer

Anonym sa…
mamma ringer meg veldig ofte, og så må jeg høre på lomma hennes i en halvtime. jeg er jo så høflig så jeg prøver å få henne til å legge på, men jeg må rope veldig høyt.
Idiotslange sa…
Feilsendt sms er enda verre. Jeg sendet en gang en sms til Runo: "Jeg er på slektstevne og har nylig blitt tatt på fersken med en mindreårig slekning" - En sånn spøk tar jeg aldri på sms i gjen. Det værste er at jeg ikke vet hvem som fikk meldingen....Humoren er så grovkornet at det er ikke rom for feilsendinger. Nå har jeg gått over til å P4-humor, for det er ikke gøy og helt ufarlig.
paaskeharen sa…
Ironi funker også dårlig på tekstmelding. Kombinert med fyll.

Fort gjort å la seg rive med.
Stian sa…
Kamerat Aage har fått en del uventede oppringninger fra meg. Men det er mest i arbeidstida, når jeg vekselvis bruker fonen og går med den i lomma. Automatisk tastelås er et møst.
Bergljot sa…
Husker du grisesmsen Frekkesen feilsendte for en ti års tid siden? Hun ble truet med politianmeldelse. Og DU fikk nummeret til mannen og fortsatte å sende slemme smser til ham.
paaskeharen sa…
Kan umulig stemme - du forveksler meg med en annen.
Bergljot sa…
Det var du.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta