Taking the piss.

Da jeg var i Liverpool i fjor letet jeg og kumpanene mine etter en pub hvor vi kunne slukke tørsten og drukne sorgene etter fotballkampen. Ikke særlig originalt tenkt kanskje, ettersom ca 43000 andre i
samme ærend allerede sto pakket sammen i pubene nærmest Anfield.
Personlig orket jeg ikke mer trengsel og argumenterte for å begynne å gå ned mot sentrum og grabbe en pint på en av pubbene som lå lenger mot utkanten av stadion.
Vi gikk langt og lenger enn langt og helt i enden av gata fant vi en plass som var LITT mindre tjåka full enn de andre. Det var en typisk gubbepub men jeg har jobbet på et lignende sted selv, og dessuten var jeg tissetrengt så vi gikk inn og jeg fortsatte ut mot toalettet. Ved renna sto en eldre mann og slet med å gjøre sitt fornødne og i det jeg gjorde meg ferdig, sto han fortsatt og styrte med sitt, og jeg hørte ham skrike ut i fortvilelse:...OH, NOT AGAIN! GODDAMMIT! NOT AGAIN!. Jeg antok at han hadde tisset oppi de grå terrylènsbuksene sine. Det er selvsagt en kjedelig ting å gjøre en Søndagskveld, men jeg kunne se at han unnlot å vaske hendene sine etterpå, slik skikken er der borte og at han vendte tilbake til plassen sin og ølen sin.
....

Jeg forteller denne historien som et eksempel på at det er da snodig at vi egentlig aldri lærer av de feilene vi gjør. Vi gjør dem om igjen og om igjen, som om hver gang skulle være den første. Jeg ble helt utrolig solbrent på Søndag, i en alder av snart 38. Det burde da være fullstendig unødvendig? Jeg synes godt at man kunne bli littegrann smartere med tiden.

Når det gjelder gubben som skvettet i buksene sine så syntes jeg først synd på ham.
Men når han og gamlis-kompisene hans senere utviste verdensrekord i å være uhøflige mot utlendinger må jeg si at jeg håper han pisset i buksene HVER gang han besøkte toalettet den kvelden.

Kommentarer

Anonym sa…
Ordtaket "brent barn skyr ilden" er et av de mest misvisende av våre faste uttrykk. Jeg tror ikke vi lærer så mye av våre feil som en vil ha det til. Det eneste vi blir flinkere til er å finne på nye unnskyldninger for hvorfor det gikk galt(igjen)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta