Videre

Det har allerede gått en måned siden vi mistet far. Livet går sin skjeve gang for oss som er igjen.

Våre to små grøtdrevne snakker litt, skriker litt og ler mye. Tuller rundt på gulvet, gjemmer seg i krokene, soper med seg klær og ting de finner på bord og benker. Kaster ting i gulvet og roper BÆNG! De er i det hele tatt veldig trevne - som vi pleier å si på krøkkje - på bokmål kan det oversettes med å være i godt slag.

Selv er jeg litt opp og ned. Når jeg passer de små er det såpass travelt at det ikke er plass til så mye annet. Jeg har tatt av 15 kilo siden jeg ble pappa. Det sier vel det meste. Så lite har jeg ikke veid siden en gang på midten av åttitallet. Bror min er 115. Så fikk jeg sagt det også. Men han har jo ikke unger.

Jeg har etter mye om&men meldt meg på et fagbrevkurs. Og det at det skulle bli logistikkfaget som skulle lokke meg tilbake til skolebenken igjen er vel noe av en sensasjon. Det er èn kveld i uka fram til sommeren, så det er jo overkommelig. Det er mange hyggelige folk som deltar på kurset. Men ingenting av dette overskygger det faktum at det er et løkfag.

Sist Lørdag var jeg på den årlige bassefesten hos Ralf. Det var en fin gjeng. Mange bra folk som jeg ikke ser så ofte som jeg skulle ønske. Og fiskesuppen var veldig god. Jeg var innom hos Lars Magnus også - hvor det ble avholdt juleøl-smaking - og så reiste jeg hjem med elleveferja.

jeg lurer på om Jaggis ligger våken om nettene og angrer på at utdelingen av fjorårets fredspris gikk til Fitzgerald 'Oh, what a great change I'll make' Mobama. Det burde han gjøre, den sullemikkelen.

Rållså og jeg har solgt leiligheten og slettet gjelda. Ute er det kaldt. Og noen steder inne også.

Kommentarer

Bergljot sa…
Bare en klem fra meg. Og et ønske om god helg. Og så er det fint når du spiser om grautgomlerne dine. Det må du gjøre oftere, plis plis.
paaskeharen sa…
spiser og skriver. poteito potato.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta