Et enklere liv

Etter fire og en halv feiring av femårsdagene til Ingrid og Endre, må vi si oss godt fornøyde med festligheter for en stund.
Vi har fortsatt 10-12 poser med lego som vi ikke har bygd opp - og en hel del vrakgods - som må bygges opp på ny. Det er umulig å trø noen plass uten å få legoklosser under føttene.

Jeg er smått imponert over ungene sin evne til å forstå bruksanvisninger. Det er ikke lenge til de kan montere Ikea-møbler helt på egenhånd.

En kjip ting som har skjedd er at oppvaskmaskinen vår bestemte seg for å slutte å virke rett før feiringene starta. Oppvaskmaskinen ligger helt øverst på rankingen over viktige elektriske apparater i heimen. Lista ser for tiden sånn ut:


1. Oppvaskmaskin.
2. Vaskemaskin.
3. Støvsuger
4. Stavmikser.
5. Blender.
6. Juicemaskin.
7. Brødbakemaskin.

Årsaken til at brødbakemaskinen har jumboplassen på lista er prisen - og erkjennelsen - av at den aldri blir brukt.
Jeg tror Rållså har brukt den to ganger på tre år. Den kosta tre tusen kroner, så da får vi følgende regnestykke:

1 stk brødbakemaskin

kr 3000
    /2 brød
---------------------
= kr 1500 pr. brød.

Det er i dyreste laget syns jeg, så da forslaget om å investere i en juicemaskin kom opp, var jeg lite villig.
(Jeg er uansett litt gubbe når det gjelder å kjøpe så masse greier, det får jeg bare innrømme).

Men uansett hvor mye jeg striker så blir det som regel Rållså som får viljen sin. Juicemaskinen er i gang hver dag, og er ifølge Rållså genial, da den brukes til å lure i ungene og meg masse sunne greier som vi ellers er skeptiske til å spise.
Ære være Rållserauå for det.

Det eneste elektriske produktet jeg har kjøpt på disse årene er en Robomopp fra Claes Olsson til trehundre kroner. En fiasko, men dritmorsom å slippe løs under senga, der den spant avgårde og kom ut igjen med en hybelkanin på 200 gram.
Problemet var at den bare suste avgårde helt vilkårlig, uten mål og mening. Det blei ikke reint.

Så da havna den i EL-avfallet.


Kommentarer

Rålls sa…
Brødmaskinen kosta 1500. Så da er vi nede i 750 kr per brød.
paaskeharen sa…
Oooh! Et kupp!
Anonym sa…
Eg ler! :) :)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta