Stein

I går kveld/i natt var Lars Magnus og Lingling og Pål Øystein og jeg på Mattislaug hos Suli.

Det var som alltid helt superdupert. Selv om det ble litt mye av både det ene og det andre og kanskje særlig det andre, men i dag er vi på jobb igjen og rimelig trevne også.

På veien ut døra da vi skulle forlate Lars Magnus' residens fortalte jeg en gammel anekdote til Ragne - LM's frue.

Jeg har nok dratt den her før - det var om den gangen Sulis bror kastet en stein i hodet på Valslangen (etter en bøtte med erting) på trehundre meters avstand.

Overfor Ragne brukte jeg uttrykket 'god til å kaste stein' og det forstod hun slett ikke.

'GOD TIL Å KASTE STEIN? GÅR DET AN?'

Og ja, det gjør det. Som guttunger kastet vi stein på alt - hele tiden - vi siktet på flasker, på trestammer, autovern, i sjøen, glassruter(off the record), fugler (enda offere the record) og så videre. En gang kastet jeg stein etter Gamle Dvergbøyen også, selv om han har glemt det. Den eneste gangen vi ikke kastet stein var hvis det var snø - og da kastet vi snøball i stedet. Vel, noen ganger kastet vi inntørket sauebæsj på naboungene også. Eller mest jeg, egentlig.

Jeg tror ikke jeg noen gang har sett en småjente som kaster stein. Men jeg var ganske god til det. Men jeg hadde aldri kunnet treffe Valslangen i hodet på 3500 meters avstand.

Kommentarer

valslange sa…
Altså , så huska eg det klokkereine treffe som det skulle vara i går. Sulis bror, Bola, hadde fått møje pes for eg var sugen på å egla han ut av nøytronbalanse-fusjonsoverbelastning. Bola ga beskjed om at han hadde lada høyrå så eg sprang i sikksakk te eg var ute av kasteradius - trudde eg, den gongen....Bola hadde et ekstra gir og i det eg skulle pusta letta ut, kom steinen midt i pannen(som var mindre før) Eg gjekk ner for telling med litt for store kjeft + nedjustert sjølvbilete.
pål øystein sa…
For en aften det var, det er det hyggeligste jeg vet om:) Et stort privilegium å kjenne så bra folk.

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta