Landsbyidioten

Vi er nå på vei ut av limbo.

I natt sov vi for første gang alle fire i vårt nye hjem.
Det var alle glade for, men kanskje svigers mest av alt, for de har passet småtrolla i nesten en uke sammenhengende.

Selv tok jeg meg en runde i 'byen' i går og fikk en emmen følelse av å bli uglesett. Det var mange blikk men ingen hørbare 'UHU' fra the locals.

Vibbometeret syntes likevel å plukke opp et og annet neserynk. Tilfeldigvis fikk jeg et glimt av mitt eget speilbilde i et butikkvindu og da skjønte jeg hvorfor. Han i vinduet var et sørgelig syn. Han hadde flekkete sorte klær og bustete hestehale holdt sammen av en buksestrikk. Ansiktet var overgrodd med skjegg og barten vokste inn i munnen. Øynene var trette og han hadde et synlig sig i knærne. Sokker i sandalene hadde han visst også.

Jeg antar at jeg kunne forveksles med en rusmisbruker.

Kassamannen på coop må ha forandret mening da jeg hadde følgende produkter i armene da jeg nådde frem til kassen: Jifkjøkken, zalo, oppvaskbørste og oppvaskmaskinmiddel.

Til alt overmål dro jeg uoppfordret frem et coop-kort ved betaling.

Men da jeg kom ut på fortauet igjen var jeg visst fortsatt en tvilsom type.

Jeg vurderer å gjøre dette til et permanent image. Kanskje begynne å slepe på den ene foten og snakke høyt med meg selv. Så slipper jeg å snakke med andre også.

Alle tettsteder med respekt for seg selv har en landsbyidiot gående.

Kommentarer

Anonym sa…
Du er langt fra en landsby idiot...)
paaskeharen sa…
Jeg bare spiller:) Jeg skal begynne å selge 'asfalt' og rote etter tomflasker i søppeldunkene mens jeg nynner Evert Taube-melodier også.
Madame Mim sa…
Og så du som er sååååå pen og kjekk!
paaskeharen sa…
Ja, tenk det. Sønnen til Dvergbøyen og alt. En gang relativt ung og lovende. Men det var mer før. I rekkefaret hadde ingen løftet et øyebryn over mitt ytre.
Marina sa…
hahahaaa Vil savne den typen her i gata... Men så har vi jo en ekstra grunn til å ta en tur inn til "gamlalandet":) PS. Det er ikke du som er rar. Folk generelt er ganske snodige der inne. Dere er en gave til den "byen".

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta