Helt på det jevne

Her om dagen meldte jeg meg inn i Transportarbeiderforbundet. Jeg har vært medlem før, men meldte meg ut i sinne etter å ha fått en lokal tillitsvalgt i vranga.

Den lokale avdelingen av NTF er strengt tatt ikke noen vital fagforening. De røde fanene vaier ikke akkurat over bedriften.

Det er selvsagt et tegn på at man har det såpass ok at man ikke gidder å engasjere seg.

Man har det såpass ok at ord som 'solidaritet' og 'likelønn' ikke blir tatt i med ildtang.

Det hevdes at fagforeningene har utspilt sin rolle. Det er dem som ikke ser at fagforeningene har HATT en rolle heller og det er gjerne sånne som har en svakhet for lettkjøpt argumentasjon og sursøte smil fra Frk. Mensen og Fremskrittspartiet.

I mangel på brennende engasjerte fagforeningsmedlemmer er jeg foreslått til et verv i styret. Det er galskap. Ta den mest distrè, usystematiske, møtehatende mannen du kjenner og stem ham fram til et styreverv i en fagforening.

Det kalles ris til egen ræv.

Kommentarer

Bergljot sa…
Gratulerer:-)

Populære innlegg fra denne bloggen

Hits for kids.

Midt i hjerta